ЗВІТ КЕРІВНИКА

  • ЗВІТУВАННЯ

    керівника дошкільного навчального закладу (ясла-садок) компенсуючого типу (санаторного) № 180 Шевченківського району м. Києва Баловнєвої Ірини Василівни перед працівниками  та громадкістю за 2015 -2016 навчальний рік

    Дошкільний навчальний заклад № 180 – ясла-садок комбінованого типу, розташований за адресою: 01050, м. Київ, вул. Мельникова 28-а, тел. 483-35-80.
    Проектна потужність дошкільного закладу – 75 місць.
    На даний час в дошкільному закладі функціонує 4 групи – 87 вихованців.
    Групи комплектуються за віковими ознаками.
    Дошкільний заклад працює за п’ятиденним робочим тижнем (3 групи – 12 годинним перебуванням дітей, 1- група — цілодобова)

    Кадрами дошкільний заклад укомплектовано, працює в закладі 31 працівник:

    - з них педагогічних працівників – 13 (завідуюча, музичний керівник, інструктор з фізкультури, практичний психолог, вихователь-методист, соціальний педагог) 10– педагогів – вища дошкільна освіта; 1 педагог – середня спеціальна освіта; 2 педагоги  —  бакалавра);

    - обслуговуючий персонал -18 працівників.

    У 2015/2016 н. р. двоє  педагогів підвищили свою кваліфікаційну категорію за результатами атестації, а саме: вихователю Назаренко О.В встановлена кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії; вихователю Триліс Л.В  встановлена кваліфікаційна категорія «спеціаліст ІІ категорії».  Протягом навчального року підвищили свій професійний рівень: вихователі  Мельніченко А.І, Онофрійчук О.В  та вихователь Назаренко О.В (курси підвищення кваліфікації при ІППО імені  Бориса Грінченка)

    Згідно нормативів, санітарно-гігієнічних вимог та специфіки роботи дошкільного закладу в дитсадку обладнанні необхідні приміщення: групові кімнати, спальні, роздягальні та кімнати гігієни; мед блок, ізолятор; кабінет завідуючого, фізичного інструктора, практичного психолога, вихователя – методиста;  музично – спортивна зала; харчоблок, комора, пральня,  гладильня знаходяться в окремо побудованому приміщенні.

    В дошкільному закладі створені сучасні умови для розвитку дітей. Предметно-ігрове середовище усіх приміщень відповідає санітарним, функціональним, естетичним вимогам завдяки спільній роботі з вами, шановні батьки, та вихователями груп.

    Дошкільний навчальний заклад № 180 в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад України, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.

    Діяльність дошкільного закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти:

    • збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров’я дітей;
    • їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів;
    • забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.

    Пріоритетними напрямами діяльності дошкільного навчального закладу є:

    • збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей з раннього віку
    • використання особистісно — орієнтованого підходу до розвитку кожної дитини;
    • впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду роботи, новітніх технологій виховання та навчання тощо.

    Навчальний рік у дошкільному закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня по 31 серпня (оздоровчий період)  здійснюється оздоровлення дітей.

    Дошкільний навчальний заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та період  оздоровлення. Річним планом регламентується  організація методичної роботи дошкільного навчального закладу, заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес, згідно з концептуальним засадами Базового компоненту  дошкільної освіти (нової редакції)

    Педагоги брали активну участь у різноманітних педагогічних заходах закладу, зокрема: освітніх проектах «Подорож у місто небезпек», «Пташине містечко», «Безпечні зимові розваги». Сюжетно-рольова гра «Сім’я на зимовому відпочинку»( з використанням тематичних наборів конструктора LEGO). семінари – практикуми: «Формуємо досвід моральних вчинків», «Безпека дитини в довкіллі»; педагогічному ринзі  «Сюжетно-рольові ігри дошкільників», ділові ігри, бесіди за «круглим столом», тренінги. Педагоги поглибили свої знання, беручи участь у майстер – класі: «Вчимося, малюк, дихати правильно». Корисними для підвищення майстерності педагогів були конкурси, відкриті перегляди занять.

    Підвищенню професійної компетентності педагогів та результативності навчально-виховної роботи з дітьми дошкільного віку сприяє активна участь педагогів дошкільного закладу в методичній роботі району та міста:

    • інструктор з фізкультури Андрієвська В.О. на районному методичному об’єднанні інструкторів з фізкультури поділилася досвідом роботи: «Методика навчання старших дошкільників стрибків у висоту з розбігу»;
    • вихованка старшої групи, Софійка Г. разом з дідусем взяла участь у районному  фестивалю дитячої творчості «Співанкова райдуга дитинства» з номером у номінації декламування авторських творів дідуся А. Грищука.
    • на базі дошкільного навчального закладу відбулась зустріч представників дошкільних навчальних закладів міста Києва – учасників проекту «Сприяння освіти» в рамках Меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України та компанією LEGO Foundation.  Для учасників зустрічі було  проведено два тренінга з циклу заходів «Відкриваємо таємниці шести цеглинок».  В рамках тренінгу  педагоги  ділились досвідом роботи впровадження  методики Шести цеглинок в освітньо — виховний  процес.  По  закінчені тренінгу педагоги отримали сертифікати
    • з метою   підвищення якості фізкультурно-оздоровчої роботи, активізації співпраці з сім’єю з фізичного виховання в травні  місяці проведено свято «Перші кроки».
    • 14 квітня 2016 року вихованці та педагогічний колектив дошкільного навчального закладу взяли участь у Всеукраїнському дитячому фестивалі робототехніки «ROBOTICA -2016», який проходив в Палаці Спорту. Наші вихованці змагалися в архітектурному конкурсі «Світ розваг, відкриттів та пізнання» з архітектурним проектом «Екопарк», де здобули перемогу в номінації «Найгармонічніший  проект».

    З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри. 

       Вихователі будують свою роботу з урахуванням поставлених на рік завдань, сучасних вимог в навчанні та вихованні. Як керівник закладу, я завжди підтримую та стимулюю творчу ініціативу працівників щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочую творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів, а саме:

               ПІБ

                          Напрямок роботи

    1

    Макарова  Н.Г

    Ознайомлення старших дошкільників з обрядами, звичаями та традиціями нашого народу у процесі підготовки до українських народних свят

    2

    Онофрійчук О.В

    Виховання позитивного емоційно-ціннісного ставлення до природи, долучаючи дітей до посильної практичної діяльності в ній

    3

    Андрієвська В.О

    Використання ефективних засобів удосконалення рухової діяльності дітей, розвитку інтересів (за авторською системою М. Єфименка)

    4

    Хоменко М.М

     

    Розвиток соціально-емоційної сфери у дітей старшого дошкільного віку»

    5

    Мельніченко А.І

    «Вплив еколого-розвивального середовища на формування екологічної культури дошкільників

    6

    Воробей О.М.

    «Екологічне виховання дошкільників під час прогулянок»

    7

    Трацевська О.Й

    «Розвиток музичних здібностей дітей старшого дошкільного віку»

    8

    Назаренко  О.В.

    «Мовленнєвий  розвиток дітей дошкільного віку засобами малого жанрового фольклору»

    9

    Триліс Л.В

    «Сенсорний розвиток дітей раннього віку»

     

    Педагогічний колектив  постійно та наполегливо працював над проблемою: зміцнення фізичного здоров’я дітей через використання нетрадиційних методів оздоровлення  та створення розвивального-оздоровчого середовища. Поряд з традиційними технологіями фізкультурно-оздоровчої роботи, використовуємо  інноваційні технології:  елементи футбол — гімнастики та  авторську  систему фізичного виховання М. Єфименка «Театр фізичного виховання та оздоровлення дітей дошкільного  віку»,  автор назвав її ще «тотальним ігровим методом», втіливши у цих словах своє кредо «грати щодня, грати постійно, грати завжди». За рахунок організації «Театру фізичного виховання», проведення нестандартних, сюжетних та ігрових фізкультурних занять з використанням оздоровчих методик (полоскання горла, дихальної гімнастики за методикою М. Стрельникової , пальчикової гімнастики, різних видів самомасажів, ранкової гімнастики, пробудження, виконання вправ на профілактику порушень постави, плоскостопості) дали позитивні зміни в зміцнені здоров’я малят. Формувалася у дітей система валеологічних знань про свій організм, про користь занять з фізичної культури,  про гігієну особисту та чистоту навколишньої середи.  Залучалися батьки  до активної участі в оздоровчий роботі та у формуванні валеологічної  компетентності їх дітей.

    За результатами медико-педагогічного контролю вихованці закладу показують належний рівень фізичного розвитку, відповідно до вікових особливостей та вимог програми «ДИТИНА» володіють основними рухами і руховими навичками.

    З 2010 року  наш колектив  є учасником  благодійної  програми  «Навчання через   дію».  Головна  мета програми є   впровадження    інноваційних методів навчання в систему освіти та сприяння розкриттю творчого потенціалу дітей дошкільного віку через гру. На   базі нашого закладу відбулась зустріч представників дошкільних навчальних закладів міста Києва – учасників проекту «Сприяння освіти» в рамках Меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України та компанією LEGO Foundation. Для учасників зустрічі було проведено два тренінги з циклу заходів «Відкриваємо таємниці шести цеглинок».  В рамках тренінгу  педагоги  ділились досвідом роботи впровадження  методики Шести цеглинок в освітньої виховний  процес. 

    Належне місце в роботі дошкільного закладу займає співпраця зі школою №70.  Одним із чинників у досягненні високих результатів у співпраці були традиційні взаємовідвідування уроків у 1 класі школи №70 та занять старшої групи у закладі.

    Обстеження стану готовності дітей дошкільного навчання показало, що діти — випускники мають: на достатньому рівні (69%) розвинуті психічні процеси, добрі потенційні можливості щодо розвитку пізнавальних процесів; достатній (57%) і середній ( 43%)  рівні працездатності; достатній (36%) і  середній (74%) рівні розумової активності; сформовані навички навчальної діяльності (91%;). Діти мають достатній і середні рівні саморегуляції і самостійності, вміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді та  однолітків

    Вжиті завідувачем заходи щодо охоплення навчанням дітей 5- річного віку. Відповідно до Законів України «Про дошкільну освіту» (ст..19), «Про місцеве самоврядування в Україні» (ст..32), на підставі листа Міністерства освіти і науки України від 07.05.2007 № 1/9-263 «Про організацію обліку дітей дошкільного віку», наказу управління освіти  Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації «Про організацію обліку дітей дошкільного віку у 2015 році», річного плану роботи ДНЗ №180, з метою своєчасного обліку дітей дошкільного віку (від народження до шести років), в закладі створено робочу групу з обліку дітей дошкільного віку, що мешкають на території, закріпленої за дошкільним закладом №180,  до складу якої входять педагогічні працівники. Членами робочої групи складено списки дітей дошкільного віку на підставі документів первинного обліку громадян, що зберігаються у житлово-експлуатаційних організаціях, управліннях житлово-будівельних кооперативів, органах місцевого самоврядування, банки даних відомостей про дітей дошкільного віку на основі списків.

    Одним з пріоритетних напрямків керівника є забезпечення соціального захисту, збереження та зміцнення здоров’я дітей і працівників закладу.

    Для виявлення дітей пільгового контингенту у вересні 2015 року було проведено соціальне опитування сімей. В ДНЗ № 180 дітей з багатодітних  1- родина.

    Протягом навчального року на постійному контролі адміністрації закладу та батьківського комітету знаходились питання харчування дітей, якість медичного обслуговування, дотримання санітарно — гігієнічних вимог утримання,   протипожежної  безпеки,   безпеки   життєдіяльності  дітей   та працівників,   режим   дня,   трудова   дисципліна   працівників,   організація   роботи   за економним використанням енергоносіїв та води.

    Члени батьківського комітету систематично були присутні на педагогічних радах, організовували роботу з громадськістю щодо залучення позабюджетних коштів та раціонального їх використанням.

    Завдяки активній діяльності батьківському комітету, матеріально-технічна база дитячого садка у 2015/2016 навчальному році значно покращилась, а саме: ремонт труб гарячого водопостачання та каналізації в бойлерній; ремонт ігрової кімнати (середня група), косметичний ремонт роздягалень (середньої та старшої груп); придбано меблі в  ігрові осередки для дітей середнього віку: «Перукарня», «Гараж», «Кухня»,  «Куточок природи»; для дітей молодшого віку: «Магазин», «Перукарня» придбані штори у музичну залу; придбано  та встановлено стелажі в спортивно-музичну залу;

     придбано:    

    канцтоварів — 1800 грн.,

    електротоварів – 552 грн.,

    господарчих товарів – 875 грн.,

    соди кальцинованої – 342 грн.,

    миючих засобів – 786 грн.,

    Прийом благодійних внесків від фізичних осіб здійснювався на добровільній основі (відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04 серпня 2000 № 1222 (із змінами) «Про затвердження Порядку отримання благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони  здоров’я, соціального захисту, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування» з обов’язковим оформленням відповідної документації та відображенням у бухгалтерському обліку, про що свідчать акти оприходування матеріальних цінностей

    Батьківський комітет вів  активну діяльність по залученню батьків до благоустрою території дошкільного закладу та проведенню ремонтних робіт.

    Мікроклімат в колективі можна визначити добрим. Створені належні умови для здійснення навчально-виховної роботи, відносини з керівництвом та колегами стабільні, доброзичливі. Кожен працівник добросовісно відповідає за свій об’єм роботи, з відповідальністю  відноситься  до виконання  своїх функціональних та посадових обов’язків. Творча атмосфера  у колективі відповідає високому рівню професійності працівників.

    У дошкільному навчальному закладі ведеться робота по моральному та матеріальному стимулюванню педагогічних працівників та обслуговуючого персоналу.

    При отриманні річної основної відпустки педагогічні працівники отримують, крім відпускних і оздоровчі в розмірі місячного посадового окладу, обслуговуючий персонал – 300 гривень. Працівникам, які перебувають на лікарняних, виплачують кошти за рахунок фонду. До заробітної плати проводиться індексація. Всі педагогічні  працівники отримують доплати за вислугу років та категорію.

    На виконання закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996р., Указу Президента України № 700/2002 «Про додаткові заходи забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення», в дошкільному навчальному закладі здійснюється робота зі звернення: ведуться журнал обліку особистого прийому громадян, реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян, доступно розміщені номера телефонів гарячих ліній.

    За 2015 – 2016 навчальний рік кількість усних звернень склала 23,  із них: 12 щодо оформлення у дошкільний заклад, 3- щодо працевлаштування, 8- з питань виховання та догляду за дітьми. Порушені питання розглянуті, надані відповіді. Письмових звернень не зареєстровано.

    І тому сьогодні хочу висловити щиру подяку батькам наших вихованців за матеріальну підтримку та допомогу у вирішенні поточних питань та всьому колективу закладу за створення сприятливих умов перебуванні дітей в закладі. Дитячий садок – це особливий світ любові і добра, зі своїми радощами та прикрощами, переживаннями і досягненнями в якому дитина пізнає навколишній  світ і себе. А головне є те, що дошкільний заклад прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров’я, реалізовувати свої здібності, товаришувати, весело і щасливо жити.